SMEAR ATTACK AGAINST ROB AGER AND UKIP BY SIMON BOYLE OF MERCURY PRESS AND GUY PATRICK OF THE SUN

In April 2010 Guy Patrick of The Sun newspaper and Simon Boyle of Mercury Press launched a malicious smear attack article against me, which consisted of a short article in The Sun and a long article at the news website ClickLiverpool.com. Each of these articles contained deliberately falsified information. The Sun article was removed from their website shortly after I registered a complaint with the Press Complaints Commission and have not, to my knowledge, republished it. In 2013 I wrote a complaint to Chris Johnson, editor and owner of Mercury Press, regarding the defamatory article about me on the Click Liverpool website. In response Mr Johnson has removed the article and published at the following link corrections and an undertaking that his company will not repeat any such allegations against me.

http://www.clickliverpool.com/news/liverpool-news/1220560-mr-robert-ager-a-correction.html

Update: within one week of my publication of the video account below the entire Click Liverpool website became inaccessible online.
An archived copy of the published corrections can be accessed at the link below.

http://web.archive.org/web/20140111131345/http://www.clickliverpool.com/news/liverpool-news/1220560-mr-robert-ager-a-c%20%20orrection.html

The video presentation below contains a more detailed account of this particular smear attack and its importance in promoting public awareness of politically motivated propaganda techniques.

 

 

BACK TO ROB AGER'S PRESS PAGE

MAIN PAGE